Bahagian Raket Badminton

Jika mempunyai raket kita mestilah tahu cara menggunakan dan cara pegang yang betul agar tidak mendatangkan kecederaan dan juga memudahkan kita berada dalam keadaan selesa semasa perlawanan. Bahagian raket termasuk kepala tekak batang dan pemegang dengan panjang maksimum 27.

Sumayyah Maszlee Pjk Badminton

Jaring haruslah diikat rapi supaya ianya tidak kendur.

Bahagian raket badminton. Gambar di atas menerangkan bahagian-bahagian raket. Saiz pegangan yang biasa ialah 92 cm. Badminton seperti tenis dimainkan dengan raket masing-masing oleh dua pemain atau dua pasukan yang terdiri daripada dua pemain.

Terdapat dua teknik memegang raket iaitu teknik pegang depan dan pegang kilas. Sekiranya anda ingin menjadi juara Badminton atau hanya memikat gadis di taman lihat langkah-langkah di bawah. Pemain meletakkan tangan kanan dengan jari-jari terbuka ke atas tali raket.

Raket dengan panjang 675mm atau 265-Long yang menjadi pilihan kerana smash akan lebih padu serta mampu mengawal gelanggang lebih baik dan sekiranya ingin bermain. Untuk raket dua bahagian kepalanya disambung ke shaft dengan satu aloi zink berbentuk T dan raket satu bahagian pula dibentuk di bawah suhu dan tekanan tinggi. Ukuran gelanggang badminton ialah 17 kaki 518 m lebar untuk permainan yang melibatkan dua pemain.

Raket badminton boleh diperbuat daripada beberapa jenis bahan. Kemahiran servis digunakan untuk memulakan permainan. Bahagian dan Pemilihan Raket Bagaimana Untuk Memilih Raket Badminton Ini hanyalah panduan asas bagaimana untuk memilih raket badminton yang sesuai dengan anda.

Gunakan bulu tangkis yang sah dan berkualiti. Jangan pegang terlalu erat pada bahagian pemegangnya. Badminton juga boleh dimainkan secara suka-suka untuk mengisi masa lapang atau secara pertandingan.

Beberapa jenama raket badminton yang popular ialah Yonex ProKennex Wilson ProTech dan Li-Ning. Pegangan raket yang terlalu besar menyebabkan anda sukar untuk memegangnya secara betul. Semua lapisan peringkat umur sama ada lelaki atau perempuan boleh bermain badminton.

Untuk memiliki raket sendiri pilihlah saiz tangkai raket yang sesuai dipegang. 77 inci dan lebar 9 inci. Cabang olahraga yang menggunakan raket disebut sebagai olahraga raket.

Persekutuan Dunia Badminton BWF mentakrifkan undang-undang yang menentukan bahagian bentuk bentuk dan berat badminton untuk kegunaan persaingan. Raket adalah alat untuk memukul bola dalam permainan tenis bulu tangkis atau squash. Permainan badminton memerlukan gelanggang raket dan bulu tangkis.

Badminton dipercayai berasal dari India yang dikenali sebagai permainan poone poona. Permainan badminton merupakan permainan yang sifatnya individual yang bisa dilakukan dengan cara satu lawan satu ataupun dua lawan dua dalam materi badminton atau bulutangkis ini menggunakan alat yang bernama raket sebagai pemukul dan kok yang menjadi objek pukulnya. Kemahiran memegang raket.

Pegangan raket haruslah sentiasa kering bagi mengelakkan daripada tercampak semasa pergerakan mengayun. Badminton adalah salah satu sukan raket yang terpantas di dunia dan memerlukan tindakbalas yang cepat dan perlu mempunyai tahap kecergasan yang tinggi. Tips Memilih Raket Badminton.

Imbangan raket juga berbeza-beza. Setiap raket yang dijual ke pasaran memiliki berat yang berbeda-beda dengan kisaran 80 gram hingga 100 gram. Raket badminton jauh lebih ringan daripada kebanyakan raket sukan lain kerana ia diperbuat daripada bahan seperti serat karbon atau logam ringan seperti aluminium.

Sebaik sahaja diperbuat daripada kayu raket ini kini diperbuat daripada bahan berteknologi tinggi. Di sisi lain berkat olahraga badminton Indonesia terangkat dengan sederet prestasi-prestasinya. Terdapat acara berpasukan dan.

Raket badminton ringan namun kuat. Semakin kecil angka di belakang U tersebut maka raket semakin berat. Badminton boleh dimainkan dengan 2 orang atau 4 orang pemain.

Bergantung pada pemilihan bahan ini dapat menghasilkan kombinasi berat raket titik keseimbangan dan ketegangan tali yang berbeza. Berat raket dalam bulutangkis dilambangkan dengan huruf U. Nah di bawah ini adalah jenis-jenis raket raket badminton yang perlu Anda ketahui.

Overhead smash atau backhand smash kerana permukaan bahagian atas mendatar dpt mengelakan shuttle terkena pada bahagian frame raket. Kelajuan bulu tangkis telah di catatkan melebihi 421 kmj di ke- johanan antarabangsa yang utama. Sukan ini mula dimainkan di Yunani silam dan MesirDi Jepun sukan berkaitan iaitu Hanetsuki telah dimainkan seawal abad ke-16.

Raket dipegang pada bahagian leher raket di tangan kiri bersudut tepat dengan lantai. Panduan ini juga bukan bertujuan untuk. Pemain akan memegang raket pada tangan yang tidak bermain gunakan tangan kiri jika anda menggunakan tangan kanan untuk bermain ataupun di sebaliknya pada bahagian tengah pemegangnya dengan bahagian kepala menegak dan pegang pada bahagian pemegang dengan tangan kanan seperti berjabat tangan.

Walaubagaimanapun ini tidak bermakna panduan ini adalah 100 tepat untuk semua tetapi bersesuaian dengan kebanyakan pemain secara keseluruhannya. Teknik pegang depan ialah menggenggam raket dengan keempat-empat jari manakala ibu jari hanya diletakkan pada bahagian pemegang raket yang rata. Pemain menggerakkan tangan kanan dari atas raket melalui tangkai atau shaft raket ke bawah pemegang raket atau handle.

Ujungnya berbentuk bidang oval bulat telur berjaring dari bahan nilon bergagang dan dilengkapi dengan pegangan. Manakala 44 kaki 1341 m panjang dan 20 kaki 610 m lebar bagi permainan yang melibatkan empat pemain Jaring diletakkan tetap di tengah gelanggang dengan ketinggian 5 kaki 152 m dari tanah di bahagian tengahnya. Olahraga itu cukup bermodalkan shuttlecock dan raket badminton untuk bisa langsung bertanding bersama teman ataupun keluarga.

Di kawasan barat badminton muncul daripada sebuah sukan yang dipanggil battledore and shuttlecock yang mana dua atau lebih pemain memukul bulu tangkis di udara menggunakan raket kecil. Badminton sangat disarankan bagi Anda yang tidak punya banyak waktu untuk pergi ke gym tetapi ingin tetap bergerak aktif. Badminton telah diperkenalkan pada zaman silam.

Langkah-langkah Bahagian 1 dari 3.

Badminton World August 2012

Peralatan Asas Badminton

Kertas Kerja Tenis

Nuang S Blog Just Another Wordpress Com Site

Bahagian Raket Badminton 2021 Healthy Miss

B Dm Nton Cr Zy Kemudahan Dan Alatan

Kemahiran Asas Permainan Badminton

Nikman Sports Raket Berat Kepala Dan Shaft Yg Mid Stiff Facebook

Cara Bermain Badminton Dengan Gambar Tips 2021

Nikman Sports 5 Model Terbaru Maxbolt Yang Pasti Tidak Facebook

Kemahiran Memegang Raket Badminton

Kemahiran Asas Badminton

Memilih Raket

Nikman Sports 3 Batang Raket Apacs Selamat Sampai Ke Tgn Facebook

Siti Fathiyah Tennis

Tips Memilih Raket Badminton

Putra Nilai Badminton Club Bahagian Dan Pemilihan Raket

Badminton 7 0

Jenis Dan Ukuran Raket Badminton Soalan Bs


LihatTutupKomentar